معاونت اداری مالی و توسعه منابع  

شورا/ کمیته/ کارگروه ها


ترکیب اعضا هیئت اجرایی منابع انسانی

آقای دکتر علی اصغر نصراله نژاد قمی  رئیس هیئت و معاون اداری، مالی و توسعه منابع

آقای دکتر ابوالقاسم خزاعیان  نماینده کمیسیون دائمی هیئت‌امنا

آقای علیرضا مهدیانی دبیر هیئت و مدیر منابع انسانی دانشگاه

آقای دکتر حامد پاک نژاد مدیر برنامه، بودجه و تشکیلات دانشگاه

اعضای حقیقی

خانم دکتر صدیقه عرب امیری کارشناس مسئول برنامه‌وبودجه

خانم دکتر حمیده علاءالدین رئیس گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه‌ای

آقای مهندس محمدرضا زاهدی رئیس اداره کارگزینی، رفاه، بیمه و بازنشستگی

 

شرح وظایف و اختیارات

  • نظارت بر حسن اجرای مقررات و آیین‌نامه استخدامی اعضا غیر هیئت‌علمی و آیین‌نامه سازمان‌دهی و تشکیلات

  • بررسی نمودار سازمانی و سازمان تفصیلی و پیشنهاد به هیئت‌امنای ذی­ربط

  • تغییر اصلاح و ایجاد پست سازمانی از محل حذف پست­های سازمانی موجود، به پیشنهاد مدیر برنامه، بودجه تشکیلات یا عناوین مشابه در سقف پست‌های سازمانی مصوب و بدون ایجاد بار مالی و سطوح سازمانی جدید

  • تعیین اولویت‌های استخدام پیمانی نیروی انسانی موردنیاز و نحوه انتخاب و شرایط اختصاصی افراد در قالب سهمیه تخصص داده‌شده از سوی وزارت و پیشنهاد به هیئت‌امنای ذی‌ربط

  • تعیین تعداد و نحوه انتخاب شرایط عمومی و شرایط اختصاصی و شرایط احراز شغل برای به‌کارگیری نیروی انسانی موردنیاز به‌منظور اجرای وظایف پست‌های سازمانی بدون متصدی به‌صورت قراردادی و پیشنهاد به هیئت‌امنای ذی­ربط

  • بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص تمدید یا فسخ قرارداد اعضای قراردادی

  • بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص استفاده از خدمات فنی، مشاوره‌ای، پژوهشی، علمی و... اعضای شاغل در دانشگاه­ها و  مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری و دستگاه­های اجرایی و خبرگان غیر شاغل دولتی، در قالب قرارداد و تعیین میزان حق‌الزحمه آنان

  • بررسی شرایط عمومی و اختصاصی اعضای قراردادی واجد شرایط در چهارچوب مقررات آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیئت‌علمی به‌منظور استخدام پیمانی آنان و پیشنهاد به هیئت‌امنای ذی­ربط

  • بررسی و تصمیم‌گیری برای تبدیل وضعیت اعضا از پیمانی به رسمی آزمایشی و از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی در چهارچوب مقررات آیین‌نامه استخدامی اعضا غیر هیئت‌علمی و پیشنهاد به هیئت‌رئیسه دانشگاه

  • بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص اعضایی که در پایان دوره آزمایشی شرایط ادامه خدمت یا تبدیل وضعیت به استخدام رسمی قطعی را کسب نکنند

  • بررسی و تصمیم‌گیری درباره درخواست‌های اعاده به خدمت اعضای رسمی مستعفی و پیمانی بازخرید خدمت شده، مأموریت، انتقال، انتصاب اعضا به پست‌های سازمانی مدیریتی میانی و پایه عزل آنان، تقلیل ساعات کار، خدمت نیمه‌وقت یا سه جهانم وقت بانوان، بازخرید، استعفا و بازنشستگی پیش از موعد اعضای شاغل و همچنین مرخصی بدون حقوق عضو رسمی قطعی در چهارچوب ضوابط و مقررات مربوط

  • بررسی و تأیید شرح شغل و شرایط احراز مشاغل مربوط به هریک از رشته‌های شغلی، حداقل و حداکثر مدرک تحصیلی موردنیاز برای هر پست سازمانی و نیز شرایط تصدی مشاغل به‌تناسب وظایف پست‌های قابل تخصیص به هر شغل و پیشنهاد به هیئت‌امنای ذی­ربط

  • بررسی و تصمیم‌گیری برای اضافه کردن رشته‌های شغلی مصوب در طرح طبقه‌بندی مشاغل دستگاه‌های دولتی در آیین‌نامه استخدامی اعضا غیر هیئت‌علمی پیش‌بینی‌نشده است و پیشنهاد به هیئت‌رئیسه دانشگاه

  • بررسی سوابق اعضا در خصوص پایه‌های تشویقی موضوع‌بندهای 1، 8 و 9 ماده 22 آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیئت‌علمی

  • تدوین شیوه‌نامه اجرایی ارتقای رتبه اعضا و بررسی سوابق اعضا در خصوص ارتقای رتبه آنان و تصمیم‌گیری در چهارچوب ضوابط مقرر در آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیئت‌علمی

  • بررسی درخواست دورکاری اعضا و پیشنهاد به هیئت‌امنای ذی‌ربط

  • بررسی وضعیت عضو رسمی که در طول 2 سال متوالی از مجموع نمره نهایی ارزیابی حداقل امتیازات برای دریافت یک‌پایه ترفیع استحقاقی را کسب نمی‌کند و پیشنهاد به هیئت‌رئیسه دانشگاه

  • بررسی و تصویب طرح جامع آموزش ضمن خدمت و تمهید راهکارهای اجرایی برای برنامه‌های به سازی و توانمندسازی اعضا

  • بررسی و تأیید برنامه دوره‌های آموزشی ضمن خدمت

  • بررسی و تطبیق عوامل و تعیین در حد سختی شرایط محیط کار مشاغل موجود در دانشگاه و تصمیم‌گیری در خصوص برقراری فوق‌العاده مذکور و تعیین تاریخ اجرای آن

  • بررسی و تصویب طرح‌های تحول اداری و بهره‌وری و نظام پیشنهادات و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های مربوط

  • بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص به‌کارگیری عضو بازنشسته مجرب (با مدرک کارشناسی و بالاتر) در موارد خاص به‌عنوان اعضای کارگروه‌ها، کمیسیون­ها، شوراها و خدمات مشاوره‌ای غیرمستمر و تعیین میزان حق‌الزحمه آنان

  • بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص برخورداری اعضا از امتیازات دوره‌های آموزشی مصوب در چهارچوب برنامه جامع انسانی

  • بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص پذیرش مدارک تحصیلی ارائه‌شده از سوی اعضا به‌منظور اعمال در حکم یا قرارداد آنان حسب مورد و بهره­مندی از مزایای آن

  • بررسی در درخواست مأموریت آموزشی اعضای رسمی قطعی و پیشنهاد به هیئت‌رئیسه دانشگاه

  • تفسیر مفاد آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیئت‌علمی در موارد ابهام و ارسال به مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه برای تأیید

  • بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص پیشنهادهای نو اعضا در چهارچوب نظام پیشنهادات

  • بررسی و تأیید نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد اعضا

  • تعیین ضریب فوق‌العاده مدیریت پست‌های سازمانی مدیریتی دانشگاه

  • بررسی و تصویب دستورالعمل‌های اجرایی موردنیاز برای اجرای آیین‌نامه‌های استخدامی اعضای غیر هیئت‌علمی و سازمان‌دهی و تشکیلات حسب مورد

  • سایر مواردی که در حوزه مدیریت منابع انسانی از سوی هیئت‌امنای ارجاع می‌شود

 

تبصره. هیئت اجرایی می‌تواند در موارد ضروری کار گروهایی را برای انجام برخی از وظایف مذکور تعیین و اختیار تصمیم‌گیری را به آن‌ها تفویض کند.



  تاریخ آخرین بروزرسانی : 28 دی 1401 - 13:30