شرح وظایف معاونت اداری، مالی و توسعه منابع
همکاری با رئیس دانشگاه در اجرای هرچه بهتر وظایف مربوط به واحدهای دانشگاه
رسیدگی به هدفهای اجرایی دانشگاه و چگونگی گردش کارها و روشهای کار در واحدهای مختلف
ایجاد هماهنگی بی فعالیتهای مربوط به واحدهای تحت پوشش و اظهارنظر در خصوص رفع مشکلات موجود.
نظارت بر حسن اجرای کلیه قوانین و مقررات مربوط به امور عمرانی بودجه، اداری، استخدامی و مالی و معاملاتی دانشگاه
ارائه گزارشهای توجیهی لازم به رئیس دانشگاه در خصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظارت
اتخاذ تصمیم در مورد برنامه کار واحدهای تابعه
شرکت در شوراها، کمیسیونها، جلسات و اظهارنظر در مورد مسائل مختلف اداری، استخدامی، مالی و معاملاتی در چارچوب مقررات و حفظ مصالح دانشگاه
نظارت در تهیه و تنظیم بودجه سالیانه دانشگاه و پیشنهاد آن به مقامات و مراجع ذیربط
تهیه و اجرای طرحهای رفاهی کارکنان با توجه به امکانات دانشگاه
نظارت بر انجام امور استخدامی و تأمین نیاز نیروی انسانی دانشگاه طبق مقررات و ضوابط مربوط
بررسی و پیشنهاد مقررات مربوط به امور استخدامی اعضای هیئتعلمی و غیر هیئتعلمی به مراجع ذیصلاح.
همکاری با دیگر معاونتها و واحدهای مستقل دانشگاه در جهت تحقق اهداف آموزشی و پژوهشی و دانشجویی آن.
نظارت بر انجام امور نگهبانی و انتظامی دانشگاه با همکاری واحد حراست دانشگاه.
اداره و نظارت بر حسن اجرای کلیه امور اداری، مالی و عمرانی دانشگاه، مطابق با مصوبات، مقررات و آئیننامههای مربوط
رسیدگی به اهداف اجرایی دانشگاه و هدایت و نظارت بر چگونگی گردش کارها و روشهای کاری مورد عمل در واحدهای مختلف بهمنظور ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای مربوط به واحدهای مختلف در راستای تحقق اهداف اجرایی دانشگاه
نظارت بر مصرف اعتبار تخصیصی به واحدهای مختلف بر اساس بودجه تفصیلی و مصوب هیئت امناء و سایر قوانین و مقررات مالی مورد عمل دانشگاه و ارائه گزارش کار جهت طرح در هیئتامنای ذیربط
تعیین وضعیت موجود دانشگاه از طریق شناسایی نقاط قوت و تنگناها و مشکلات و فرصتها و تهدیدات پیش رو جهت تعیین راهبردهای پیشنهادی در راستای ارتقاء به وضعیت مطلوب
تشکیل کمیته تدوین روشهای اجرایی بهمنظور بهینهسازی سامانه تعاملات اداری بین واحدهای تابعه با همکاری سایر معاونتهای دانشگاه
جمعآوری و تکمیل اطلاعات موردنیاز بر اساس طرح جامع دانشگاه و برنامهریزی و پیشنهاد بودجه سالیانه و انجام کلیه فعالیتهای لازم در جهت اجرای طرحهای عمرانی دانشگاه (اعم از پیمانی، امانی و...)
نظارت بر انجام تعمیرات اساسی بهمنظور احیا و نگهداری ساختمانها و تأسیسات موجود.
استقرار فرایند شناسایی درآمدها و کنترل مناسب بر چرخه مالی بهمنظور تهیه گزارشهای مدیریت مالی در جهت ایجاد انضباط مالی در بخشهای مختلف دانشگاه
تدوین روشهای اجرایی مناسب برای نگهداری ابنیه و تجهیزات دانشگاه بهمنظور حفظ و نگهداری از سرمایههای ملی دانشگاه
انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.