معاونت اداری مالی و توسعه منابع  

شرح وظایف


شرح وظایف معاونت اداری، مالی و توسعه منابع

  • همکاری با رئیس دانشگاه در اجرای هرچه بهتر وظایف مربوط به واحدهای دانشگاه

  • رسیدگی به هدف‌های اجرایی دانشگاه و چگونگی گردش کارها و روش‌های کار در واحدهای مختلف

  • ایجاد هماهنگی بی فعالیت‌های مربوط به واحدهای تحت پوشش و اظهارنظر در خصوص رفع مشکلات موجود.

  • نظارت بر حسن اجرای کلیه قوانین و مقررات مربوط به امور عمرانی بودجه، اداری، استخدامی و مالی و معاملاتی دانشگاه

  • ارائه گزارش‌های توجیهی لازم به رئیس دانشگاه در خصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظارت

  • اتخاذ تصمیم در مورد برنامه کار واحدهای تابعه

  • شرکت در شوراها، کمیسیون‌ها، جلسات و اظهارنظر در مورد مسائل مختلف اداری، استخدامی، مالی و معاملاتی در چارچوب مقررات و حفظ مصالح دانشگاه

  • نظارت در تهیه و تنظیم بودجه سالیانه دانشگاه و پیشنهاد آن به مقامات و مراجع ذی‌ربط

  • تهیه و اجرای طرح‌های رفاهی کارکنان با توجه به امکانات دانشگاه

  • نظارت بر انجام امور استخدامی و تأمین نیاز نیروی انسانی دانشگاه طبق مقررات و ضوابط مربوط

  • بررسی و پیشنهاد مقررات مربوط به امور استخدامی اعضای هیئت‌علمی و غیر هیئت‌علمی به مراجع ذی‌صلاح.

  • همکاری با دیگر معاونت‌ها و واحدهای مستقل دانشگاه در جهت تحقق اهداف آموزشی و پژوهشی و دانشجویی آن.

  • نظارت بر انجام امور نگهبانی و انتظامی دانشگاه با همکاری واحد حراست دانشگاه.

  • اداره و نظارت بر حسن اجرای کلیه امور اداری، مالی و عمرانی دانشگاه، مطابق با مصوبات، مقررات و آئین‌نامه‌های مربوط

  • رسیدگی به اهداف اجرایی دانشگاه و هدایت و نظارت بر چگونگی گردش کارها و روش‌های کاری مورد عمل در واحدهای مختلف به‌منظور ایجاد هماهنگی بین فعالیت‌های مربوط به واحدهای مختلف در راستای تحقق اهداف اجرایی دانشگاه

  • نظارت بر مصرف اعتبار تخصیصی به واحدهای مختلف بر اساس بودجه تفصیلی و مصوب هیئت امناء و سایر قوانین و مقررات مالی مورد عمل دانشگاه و ارائه گزارش کار جهت طرح در هیئت‌امنای ذی‌ربط

  • تعیین وضعیت موجود دانشگاه از طریق شناسایی نقاط قوت و تنگناها و مشکلات و فرصت‌ها و تهدیدات پیش رو جهت تعیین راهبردهای پیشنهادی در راستای ارتقاء به وضعیت مطلوب

  • تشکیل کمیته تدوین روش‌های اجرایی به‌منظور بهینه‌سازی سامانه تعاملات اداری بین واحدهای تابعه با همکاری سایر معاونت‌های دانشگاه

  • جمع‌آوری و تکمیل اطلاعات موردنیاز بر اساس طرح جامع دانشگاه و برنامه‌ریزی و پیشنهاد بودجه سالیانه و انجام کلیه فعالیت‌های لازم در جهت اجرای طرح‌های عمرانی دانشگاه (اعم از پیمانی، امانی و...)

  • نظارت بر انجام تعمیرات اساسی به‌منظور احیا و نگهداری ساختمان‌ها و تأسیسات موجود.

  • استقرار فرایند شناسایی درآمدها و کنترل مناسب بر چرخه مالی به‌منظور تهیه گزارش‌های مدیریت مالی در جهت ایجاد انضباط مالی در بخش‌های مختلف دانشگاه

  • تدوین روش‌های اجرایی مناسب برای نگهداری ابنیه و تجهیزات دانشگاه به‌منظور حفظ و نگهداری از سرمایه‌های ملی دانشگاه

  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.

 



  تاریخ آخرین بروزرسانی : 20 بهمن 1399 - 12:16